Wyszukiwanie lotów na mapie
Stadiony Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018 - mapa
Na 12 stadionach w 11 miastach rozegraną zostaną Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Rosji. Dwa stadiony - Łużniki oraz Otkrytije Arena - znajdują się w Moskwie. Najwięcej widzów - 81 tys. - pomieścić może Stadion Łużniki, na którym rozegrane zostaną m.in. mecz otwarcia oraz finał.
Jak popatrzmy na mapę widać na jak dużym obszarze rozrzucone są areny mistrzostw. Stadiony w Kaliningradzie i Jakaterinburgu dzieli ponad 2800 kilometrów.
Google Maps API - nowe ceny od 16 lipca
Google Maps VPS, czyli system wizualnego pozycjonowania
Jak działa Google Maps VPS?
Aby korzystać z funkcji VPS podczas nawigacji, wystarczy skierować aparat fotgraficzny przed siebie. Zobaczysz wtedy swoje otoczenie z strzałkami wskazującymi kierunek, w którym powinieneś iść, z małą mapą na dole, aby mieć podgląd dokąd zmierzasz. Jednocześnie automatycznie podświetlą się interesujące miejsca w pobliżu, takie jak kawiarnie lub sklepy. Co ciekawe, możesz mieć animowaną postać na ekranie, która pomoże ci lepiej nawigować dzięki VPS. Pokazując demo nowego systemu pozycjonowania, Google użył małego lisa.
Nowa funkcja może być szczególnie przydatna w gęsto zaludnionych obszarach miejskich z wysokimi budynkami, w których często dochodzi do zaniku sygnału GPS. Kiedy będzie dostępna? Niestety...póki co, to wciąż tajemnica Google.
Mapowy kolaż
A tak na marginiesie, wiecie jakie to miasto?
Odkrywaj miejsca z Mapami Google
Co nowego w Google Maps API?
Jedną z nowości jest uruchomienie Google Maps Platform - kolejne generacji usług, obejmujących usprawnione interfejsy API oraz nowe rozwiązania branżowe, które pomagają wprowadzać innowacje.
W marcu wprowadzone zostały pierwsze rozwiązanie branżowe dla studiów filmowych do tworzenia gier realistycznych wykorzystujących dane z Map Google. Pojawiły się również rozwiązania dla usług Ridesharing oraz z zakresu śledzenia zasobów. Firmy korzystające z usług Ridesharing mogą osadzać nawigację w Mapach Google bezpośrednio w swoich aplikacjach, aby zoptymalizować obsługę i komfort obsługi klienta. Oferta śledzenia produktów pomaga firmom poprawić efektywność, lokalizując pojazdy i zasoby w czasie rzeczywistym, wizualizując miejsce, w którym przejechały zasoby oraz wyznaczając złożone trasy.
Jak podkreśla firma z Mountain View jednym z celów jest rozwinięcie podstawowych interfejsów API, aby były prostsze, łatwiejsze w obsłudze i skalowalne w miarę rozwoju. Właśnie dlatego wprowadzono szereg aktualizacji:.
Usprawnione produkty do tworzenia nowych usług opartych na lokalizacji
Upraszczono 18 indywidualnych interfejsów API do trzech podstawowych produktów - map, tras i miejsc, aby ułatwić wyszukiwanie, odkrywanie i dodawanie nowych funkcji do aplikacji i witryn. Te nowe aktualizacje będą działały z istniejącym kodem - nie trzeba wprowadzać żadnych zmian.
Jeden plan cenowy, bezpłatne wsparcie i jedna konsola
Jedna cena, który zapewnia dostęp do wszystkich podstawowych interfejsów API. To jeden z powodów, dla których połączono plany standardowe i premium, aby utworzyć jeden plan cenowy dla naszych podstawowych produktów. Dzięki temu nowemu programowi programiści otrzymają pierwsze 200 USD miesięcznego użytkowania za darmo. Google szacuje, że większość użytkowników będzie mieć takie miesięczne wykorzystanie swoich usług, które nie przekroczy tego darmowego poziomu. Dzięki temu nowemu abonamentowi uzytkownicy płacą tylko za usługi, z których korzystają co miesiąc, bez rocznych zobowiązań z góry, opłat za rozwiązanie umowy ani limitów użytkowania. Dodatkowo wprowadzona zostaje bezpłatna obsługa klienta dla wszystkich. Ponadto produkty są teraz zintegrowane z Google Cloud Platform Console, aby ułatwić śledzenie użytkowania, zarządzanie projektami i odkrywanie nowych innowacyjnych produktów Cloud.
Dostosowanie usług
Od 11 czerwca do uzyskania dostępu do podstawowych produktów potrzebny jest ważny klucz API i konto rozliczeniowe Google Cloud Platform. Po włączeniu rozliczeń każdy uzyska dostęp do 200 USD bezpłatnego miesięcznego wykorzystania, który będzie można wykorzystać w produktach Mapy, Trasy i Miejsca. Wraz z rozwojem firmy lub wzrostem liczby użytkowników plan będzie skalowany razem z użytkownikiem. Google będzie nadal współpracować z programami, które dostarczają produkty do organizacji non-profit, startupów, sytuacji kryzysowych i organizacji medialnych.