Tutaj zagrają finał
Stadion Łużniki w Moskwie, na którym rozegrany zostanie finał Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Stadion przed mistrzostwami przeszedł gruntowny remont. Arena obencnie może pomieścić ponad 81 tys. widzów. Ciekawostką jest, że boisko ma sztuczną trawę.
Poniżej panoramy Street View Google:
A tak wygląda z trybun:
Wyszukiwanie lotów na mapie
Rozpoczyna się okres wakacyjny, więc kilka słów o wyszukiwarce Lotów Google, która być może się Wam przyda. Aplikacja pozwala znaleźć tanie loty w kilka sekund i wyszukiwać miejsca docelowe na mapie. Po wpisaniu miejsc wylotu i przylotu oraz dat pokazuje nam się lista dostępnych lotów. Oczywiście listę możemy filtrować pod kątem liczby przesiadek, zakresu cenowego, godziny lotu oraz lini lotniczych.
Loty Google to także widok mapy, który uruchamia się z rozwijanego menu w lewym górnym rogu. Po wpisaniu miejsca wylotu (miasta bądź lotniska) wyświetlają się na mapie miasta, do których dolecimy wraz cenami lotów. Po kliknięciu na wybrane miasto pojawią się szczegółwe informacje dotyczące dostępnych połączeń lotniczych.
Jeśli ktoś chce śledzić ceny, musi się zalogować do usług Google, to wtedy będzie otrzymywał alerty cenowe na maila.
Stadiony Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2018 - mapa
Na 12 stadionach w 11 miastach rozegraną zostaną Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Rosji. Dwa stadiony - Łużniki oraz Otkrytije Arena - znajdują się w Moskwie. Najwięcej widzów - 81 tys. - pomieścić może Stadion Łużniki, na którym rozegrane zostaną m.in. mecz otwarcia oraz finał.
Jak popatrzmy na mapę widać na jak dużym obszarze rozrzucone są areny mistrzostw. Stadiony w Kaliningradzie i Jakaterinburgu dzieli ponad 2800 kilometrów.
Google Maps API - nowe ceny od 16 lipca
Na początku maja Google poinformowało o uruchomieniu Google Maps Platform - nowej usług dotyczęcej interfejsów API i generalnie wykorzystywania Map Google na własnych stronach oraz w swoich aplikacjach. Przy tej okazji poiformowano też o podniesieniu cen za mapowe usługi. W Internecie zawrzało, gdyż nowy cennik jest znacząco wyższy. Skłoni to pewnie wielu deweloperów do poszukania alternatywnego, tańszego rozwiązania.
Póki co, dobra informacja jest taka, że nowa taryfa wejdzie dopiero od 16 lipca, a nie tak jak wcześniej zapowiadano od 11 czerwca. Jest więc jeszcze trochę czasu na dostosowanie swoich stron i aplikacji do nowych warunków lub poszukania alternatywy.
Google Maps VPS, czyli system wizualnego pozycjonowania
Czy zdarza sie Wam, że nie jesteście pewni czy idziecie w dobrym keirunku podczas korzytania z nawigacji Map Google? Czy nie tracicie orientacji kiedy zanika sygnał GPS? Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi nowa funkcja Google Maps VPS (Visual Positioning System), czyli system wizualnego pozycjonowania. Polega ona na tym, że Mapy Google korzystają z aparatu w smartfonie, aby zidentyfikować otoczenie, a tym samym wizualnie przedstawić najlepszą drogę do miejsca docelowego.
Jak działa Google Maps VPS?
Aby korzystać z funkcji VPS podczas nawigacji, wystarczy skierować aparat fotgraficzny przed siebie. Zobaczysz wtedy swoje otoczenie z strzałkami wskazującymi kierunek, w którym powinieneś iść, z małą mapą na dole, aby mieć podgląd dokąd zmierzasz. Jednocześnie automatycznie podświetlą się interesujące miejsca w pobliżu, takie jak kawiarnie lub sklepy. Co ciekawe, możesz mieć animowaną postać na ekranie, która pomoże ci lepiej nawigować dzięki VPS. Pokazując demo nowego systemu pozycjonowania, Google użył małego lisa.
Nowa funkcja może być szczególnie przydatna w gęsto zaludnionych obszarach miejskich z wysokimi budynkami, w których często dochodzi do zaniku sygnału GPS. Kiedy będzie dostępna? Niestety...póki co, to wciąż tajemnica Google.
Mapowy kolaż
Dzisiaj trochę sztuki i zabawa stylami....
A tak na marginiesie, wiecie jakie to miasto?
Odkrywaj miejsca z Mapami Google
Mapy Google pomagają nam dotrzeć tam gdzie potrzebujemy, tak szybko, jak to możliwe, a wkrótce pomogą nam jeszcze bardziej - czytamy na firmowym blogu. W nadchodzących miesiącach mają stać się jeszcze bardziej pomocne i osobiste dzięki nowym funkcjom, które pomogą zorientować się, co jeść, pić i robić - bez względu na to, w której części świata się znajdujesz.
W aplikacji pojawiła się bowiem nowa karta "Odkrywaj" (Explore) z informacjami o wszystkim co nowe i interesujące w pobliżu. Na karcie pojawia się lista restauracji, wydarzeń i aktywności z obszaru, który przeglądasz. Miejsca wybierane są w oparciu o informacje od lokalnych ekspertów i zaufanych wydawców, takich jak The Infatuation i inni oraz z uwzgęldnieniem algorytmów Google.