Nie wiem czy pamiętacie, ale kiedyś na Mapach Google mogliśmy sprawdzić prognozę pogody. Niestety od 2014 roku warstwa ta nie jest już dostępna. Prognozę znajdźmy jedynie w wyszukiwarce Google wpisując np. "pogoda Kraków" lub w Google Now na Androida.

Natomiast kilka lat temu uruchomiona została strona Google Crisis Map, gdzie znajdziemy informacje dotyczące niebezpiecznych zjawisk pogodowych, wydawanych ostrzeżeń meteorologicznych czy danych dotyczących zanieczyszczenia powietrza. Niestety większość prezentowanych na mapie informacji ograniczonych jest do obszaru USA. Dla całego globu, w tym dla Europy dostępna jest mapa aktualnego zachmurzenia (foto poniżej) prezentowana w oparciu o dane US Naval Research Laboratory. Warstwa aktywna jest w odpowiedniej mniejszej skali. Suwakiem można ustawić także jej przezroczystość.

Są wakacje, więc dzisiaj do odgadnięcia popularna wypoczynkowa miejscowość nad Bałtykiem. Dla podpowiedzi dodamy, że miasteczko to jest uzdrowiskiem, z ładnym portem, zabytkową latarnią oraz dwoma letnimi kąpieliskami morskimi. Latem odbywa się w nim m.in. Bursztynowy weekend, podczas którego mają miejsce mistrzostwa w wypłukiwaniu bursztynu oraz wybory bursztynowej miss. Czy już wiecie?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak daleko twoje miasto znajduje się od bieguna północnego? Albo jaka jest powierzchnia boiska, na którym grasz w piłke? A może po prostu chcesz zmierzyć długość trasy, którą właśnie przebyłeś. Teraz aby odpowiedzieć na te pytania można skorzystać z nowej funkcji, która pojawiła się w Google Earth. Daje ona bowiem możliwość pomiaru odległości i obszarów. Narzędzie do mierzenia udostępnione zostało pod koniec czerwca w Google Earth dla Chrome i systemu Android. Wkrótce ma pojawić się także na iOS.

Nowe narzędzie pozwala zmierzycie odległość między dowolnymi dwoma punktami na świecie lub zmierzyć powierzchnię zaznaczonego obszaru na mapie.
Stadion Łużniki w Moskwie, na którym rozegrany zostanie finał Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Stadion przed mistrzostwami przeszedł gruntowny remont. Arena obencnie może pomieścić ponad 81 tys. widzów. Ciekawostką jest, że boisko ma sztuczną trawę. Poniżej panoramy Street View Google: A tak wygląda z trybun:
Rozpoczyna się okres wakacyjny, więc kilka słów o wyszukiwarce Lotów Google, która być może się Wam przyda. Aplikacja pozwala znaleźć tanie loty w kilka sekund i wyszukiwać miejsca docelowe na mapie. Po wpisaniu miejsc wylotu i przylotu oraz dat pokazuje nam się lista dostępnych lotów. Oczywiście listę możemy filtrować pod kątem liczby przesiadek, zakresu cenowego, godziny lotu oraz lini lotniczych.

Loty Google to także widok mapy, który uruchamia się z rozwijanego menu w lewym górnym rogu. Po wpisaniu miejsca wylotu (miasta bądź lotniska) wyświetlają się na mapie miasta, do których dolecimy wraz cenami lotów. Po kliknięciu na wybrane miasto pojawią się szczegółwe informacje dotyczące dostępnych połączeń lotniczych.

Jeśli ktoś chce śledzić ceny, musi się zalogować do usług Google, to wtedy będzie otrzymywał alerty cenowe na maila.

Na 12 stadionach w 11 miastach rozegraną zostaną Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Rosji. Dwa stadiony - Łużniki oraz Otkrytije Arena - znajdują się w Moskwie. Najwięcej widzów - 81 tys. - pomieścić może Stadion Łużniki, na którym rozegrane zostaną m.in. mecz otwarcia oraz finał.

Jak popatrzmy na mapę widać na jak dużym obszarze rozrzucone są areny mistrzostw. Stadiony w Kaliningradzie i Jakaterinburgu dzieli ponad 2800 kilometrów.

Na początku maja Google poinformowało o uruchomieniu Google Maps Platform - nowej usług dotyczęcej interfejsów API i generalnie wykorzystywania Map Google na własnych stronach oraz w swoich aplikacjach. Przy tej okazji poiformowano też o podniesieniu cen za mapowe usługi. W Internecie zawrzało, gdyż nowy cennik jest znacząco wyższy. Skłoni to pewnie wielu deweloperów do poszukania alternatywnego, tańszego rozwiązania.

Póki co, dobra informacja jest taka, że nowa taryfa wejdzie dopiero od 16 lipca, a nie tak jak wcześniej zapowiadano od 11 czerwca. Jest więc jeszcze trochę czasu na dostosowanie swoich stron i aplikacji do nowych warunków lub poszukania alternatywy.