Na Mapach Google pojawiło się ponad 45 tys. publicznych toalet w ramach kampanii „Loo Review”, która wspierana jest przez indyjski rząd. Problem jest bowiem poważny, gdyż 70 proc. indyjskich domów nie ma dostępu do toalety. W Indiach żyje prawie 1,2 mld ludzi, z których, według szacunkowych danych, 60 proc. załatwia się na świeżym powietrzu.

Ministerstwo Mieszkalnictwa i Spraw Miejskich Indii wraz z Google rozpoczęło kampanię "Loo Review" we wrześniu 2018 r., aby zachęcić wszystkich lokalnych przewodników w Indiach do oceny i przeglądu publicznych toalet w Google Maps. Kampania ma upowszechnić funkcję, która pozwala wszystkim obywatelom zlokalizować publiczne toalety w swoich miastach na Mapach Google, wyszukiwarce Google i Asystencie, a także przekazać opinie na ten temat. W ramach kampanii dodano 45 tys. toalet w 1700 miast w Indiach.

Jak informuje indyjski rząd, według najnowszych danych z początku lipca, wyszukiwanie publicznych toalet w aplikacji Google Maps jest bardzo popularne a ostatnio odnotowano "znaczący wzrost".